• Ви знаходитесь тут:

  • Головна
  • Музейна педагогіка
Використання міні-музеїв як елементів розвивального середовища для розширення кругозору дошкільнят

З досвіду організації роботи в міні-музеях
/Files/images/квіт.jpg








Пріоритетне завдання на 2018 – 2019 н. р.:

- Розвиток пізнавальних здібностей дошкільників засобами музейної педагогіки


Педагогічна рада "Використання міні-музеїв для розширення кругозору дітей дошкільного віку"

План роботи:

1. Виконання рішень попередньої педради

2. Формування у дошкільників уявлень про музей

2. Розвиток пізнавальних здібностей дошкільників засобами музейної педагогіки

3. Розвиток мовленнєвих здібностей дітей-логопатів засобами музейної педагогіки

4. Презентація роботи в міні-музеях, дидактичного супроводу виставкових матеріалів

5. Стан роботи з впровадження музейної педагогіки в освітній процес ДНЗ (довідка)

Підготовча робота:

- консультації

1. Міні-музей в ДНЗ - Інтернетресурс

2. Розвивальні можливості колекціонування - В/м №7/2015

3. Як організувати колекціонування в дошкільному закладі- В/м №7/2015

- Семінар-практикум «Організація міні-музею в ДНЗ»

- колективні перегляди

1. Заняття з розвитку пізнавальних здібностей дошкільнят засобами музейної педагогіки (Гончарук Л.В.)

2. Мовленнєве заняття в міні-музеї (Шорохова Т.Ю.)

3. Заняття художньо-естетичного циклу з використанням музейних експонатів (Ковальчук Т.М.)

- робота з батьками:

Батьківські збори: "Народна іграшка власними руками" (майстер-клас, відеопрезентація)

Анкетування «Ознайомлення дошкільників із музеєм»

Консультація "Відвідування музею разом з дітьми"

Тематична виставка «Українська вишиванка» (фотовиставка)

/Files/images/квіт.jpg






Методичне об’єднання для вихователів міста

«Використання міні-музеїв як елементів розвавального середовища для розширення кругозору дошкільнят»

План проведення:

- Зустріч учасників та гостей методоб’єднння

- Відкриття методоб’єднання. Ознайомлення з планом. Інформація «Формування у дошкільників уявлень про музей»

- Перегляд інтегрованого заняття з пріоритетом пізнавального розвитку

- Перегляд фрагменту мовленнєвого заняття з дітьми-логопатами

- Презентація роботи в міні-музеях

- Круглий стіл. Обмін думками


/Files/images/квіт.jpg







Консультація "Міні-музей у ДНЗ"




/Files/images/квіт.jpg



/Files/images/DSCF2499.JPG

Музей у сучасному дошкільному закладі - це не лише науково-просвітницький осередок, але й центр культури, який розвязує завдання розвитку, навчання та виховання особистості. Музейні експонати мають унікальну особливість впливати одночасно на інтелектуальні, вольові та емоційні сторони особистості дитини.

/Files/images/DSCF2519.JPG/Files/images/DSCF2516.JPGМузей дає змогу донести до дітей різноманітність способів, за допомогою яких можна ознайомитися з надбаннями культури, сформувати у них стійку потребу отримувати естетичну насолоду від творів мистецтва. Саме тому ми почали активно впроваджувати в практику роботи нашого дошкільного закладу засоби музейної педагогіки, створивши міні-музей народної іграшки.

Як визначено в Коментарі до Базового компоненту дошкільної освіти в Україні, іграшка є засобом формування світосприймання. Дитина сприймає іграшку як образ предмета реального чи казкового світу, партнера, товариша.
Народна іграшка є різновидом іграшок і залишається рівноправною в різномаїтті ігрового матеріалу для дітей. Без неї гра неможлива. Як найсуттєвіший компонент гри, вона відіграє важливу освітню, розвивальну, виховну, навіть організаційну ролі. Як і гра, народна іграшка є важливим фактором естетичного розвитку дитини, що забезпечує поступове здійснення нею усіх видів діяльності на більш високому рівні

/Files/images/DSCF2517.JPGВикористання народної іграшки у вихованні сприяє прилученню дитини до духовного, естетичного, побутового досвіду народу. Художньо оформлена іграшка збуджує у дитини естетичні почуття і переживання, формує естетичний смак. Цікаві за змістом і формою іграшки позитивно діють на психічний стан дитини, світосприймання, активізують життєвий тонус, що впливає на її здоров'я і фізичний розвиток.

/Files/images/DSCF2514.JPG

У нашому музеї є багато цікавих експонатів: керамічні іграшки, прикрашені косівським та опішнянським розписами (коники, пташки, поросята, баранці), іграшковий глиняний посуд (горщики, глечики, тарілочки-монетки, куманці), керамічні ляльки, писанки, ляльки-мотанки.

/Files/images/DSCF2515.JPGВиди роботи по ознайомленню дітей з народною іграшкою:

  • Ознайомлення з творами народного мистецтва;
  • Вивчення творчості окремих майстрів української народної іграшки;
  • Оволодіння навичками та уміннями виготовлення традиційних українських народних іграшок;
  • Створення самостійних художніх робіт.

/Files/images/DSCF2511.JPGМузейна педагогіка в нашому дошкільному закладі - це поєднання творчості багатьох педагогів. Приємно відзначити, що така діяльність захоплює педагогів, духовно збагачує дітей, подобається батькам. На сьогодні в дитсадку створено цілісну систему роботи поознайомленню з народною іграшкою. Творча група розробила чимало практичних матеріалів для роботи з дітьми: інформаційні довідки та ілюстрації по ознайомленню з українською народною іграшкою; опис дидактичних вправ та підбірку художнього слова, які супроводжують цю роботу; конспекти занять тощо.

/Files/images/DSCF2524.JPGРобота із використанням народної іграшки обов'язково передбачає практичну діяльність дітей, яка знаходить своє вираження в дитячих малюнках, власних казках, іграх. Завдяки музейній педагогіці ми маємо змогу формувати в кожного дошкільника здатність до творчості, розвивати уяву дітей, навички продуктивної діяльності та самостійності.

Кiлькiсть переглядiв: 482